Samen met Cynthia en Lisa (werkstudent) was ik het afgelopen half jaar verantwoordelijk voor de TRIMM marketing. Dit betekent alle interne en externe communicatie van TRIMM. Dit heb ik als zeer leerzaam ervaren. Elke week hadden we een meeting om de taken te bespreken.
Een van mijn taken was het schrijven van bijvoorbeeld cases en blogs. Het leuke hiervan vond ik het contact met de collega’s. De collega’s moesten namelijk input geven voor deze onderwerpen. Het nadeel vond ik het schrijven zelf. Ik ben er afgelopen half jaar achter gekomen dat creatief schrijven niet mijn ding is.
Project Moonshot
Project Moonshot was één van de projecten waarbij ik heb mogen helpen. Dit evenement werd georganiseerd voor het Professionals in Training (PiT). TRIMM vind dat het bedrijfsleven een sterke verantwoordelijkheid heeft voor het opleiden van jong talent. Om studenten de best mogelijk leerwerkplek te kunnen bieden, heeft TRIMM in 2006 dochteronderneming ‘PiT’ opgericht. En om te vieren dat dit trainingsprogramma 15 jaar bestond werd dit event georganiseerd.
Ik heb op de dag zelf mogen helpen met het voorbereiden van het event. Ook was ik verantwoordelijk voor een nieuwsbericht op de website. Benieuwd naar deze pagina?
Emerce100

De emerce100 is het imago-onderzoek dat houvast biedt bij de keuze van een bureau en e-businessdienstverleners in de online branche.
Voor dit project was ik verantwoordelijk.
Ik heb mijn collega Anouk gevraagd om een concept te verzinnen voor een video voor social media. Ze heeft het idee uitgewerkt en vervolgens hebben we samen een draaidag ingepland. De bovenstaande video is het eindproduct geworden.
Ook moest er een nieuwsbericht opgesteld worden. Hiervoor moesten er een aantal dingen geregeld worden zoals het schrijven van de tekst, component, tekst en viusal implementeren in het CMS-systeem. Mijn collega Cynthia heeft Google Ads op zich genomen.
Dit project is voor mij best stressvol geweest. Dit kwam door de vele verantwoordelijkheden met het kleine beetje ervaring wat ik had. Hierdoor is het wel een enorm leerzaam proces geweest.
Ben je benieuwd naar het nieuwsbericht wat ik geschreven heb?
Dutch Interactive Awards

De Dutch Interactive Awards (DIA) zijn dé prijzen voor het allerbeste interactive werk van Nederlandse makers. De DIA reikt binnen 15 categorieën een goud en zilver award uit aan de meest vooraanstaande bureaus en opdrachtgevers.
Onderstaande video is gemaakt door mijn collega Thijs voor de socials. Deze video is op Linkedin, Instagram en Facebook verschenen. Ik was daar verantwoordelijk voor met een bijpassende tekst.
Deze DIA hebben ze gewonnen in de categorie B2B Commerce met de case van MCAM. Toevallig staat deze case op de website. De case is geschreven door MCAM zelf, maar ik heb hem geïmplementeerd op de website.
Ondanks al deze mooie leerzame projecten heb ik dit gedeelte van de stage als niet leuk ervaren. Dit kwam doordat er te weinig begeleiding was vanuit de collega die hier verantwoordelijk voor was. Ook werd uiteindelijk al het werk naar mij geschoven omdat mijn collega’s weinig tijd hadden. Dit resulteerde erin dat ik veel meer teken bezig was dan was afgesproken. Veel taken waren ook niet goed uitlegt. Hierdoor voelde het alsof ik geen vangnet had. Gelukkig heeft Beau, zo veel als ze kon, mij kunnen ondersteunen. Al met al een heel leerzame periode van mijn stage waarin ik mezelf vaak ben tegen gekomen.